Posts Tagged ‘Arlanda’

  • Nytt hotelltorn på Arlanda

    Arlanda Nordic Choice Hotels bygger ytterligare ett hotelltorn till Quality Hotel Arlanda Airport som därmed får 419 hotellrum.

  • Nytt styrelseuppdrag för Wågström

    Arlanda NCC:s förra koncernchef Peter Wågström tar plats i ytterligare en styrelse – Arlandastad Holding. Utöver Wågström tar även Tomas Rudin, tidigare oppositionsborgarråd i Stockholm, plats i styrelsen.

  • Skanska bygger hotell på Arlanda

    Arlanda Skanska har tecknat avtal med Swedavia om att bygga ett hotell på Arlanda Flygplats. Kontraktet är värt cirka 710 miljoner kronor, vilket inkluderas i orderingången för Norden för det tredje kvartalet 2017.

  • Inrättar statligt råd för utvecklingen av Arlanda

    Arlanda På onsdagen aviserade infrastrukturminister Anna Johansson (S) att ett särskilt Arlandaråd ska inrättas, med uppgift att bidra till regeringens arbete med att på lång sikt utveckla Arlanda flygplats.

  • Wästbygg får uppdrag i Airport City

    Arlanda Wästbygg har tecknat avtal med Arlandastad Holding om en fortsatt utbyggnad av Drivelab i Arlandastad.

  • Öppnar nytt storhotell på Arlanda Airport

    Arlanda Nordic Choice Hotels kedja Comfort Hotel kommer driva det nya storhotellet på Arlanda Airport. Hotellet som får 463 hotellrum beräknas öppna sommaren 2019.

  • Bygger Swedavias nya huvudkontor

    Arlanda Midroc har fått i uppdrag av Swedavia att utföra en om- och tillbyggnad av en kontorsfastighet vid Arlanda. Fastigheten ska bli bolagets nya huvudkontor för cirka 530 medarbetare.

  • Bygger 15 000 kvadratmeter kontor

    Arlanda Swedavia har beslutat att bygga en ny kontorsfastighet vid Arlanda. SkyCity Office One ska bestå av två byggnader med totalt 15 600 kvadratmeter kontorsyta. Satsningen motsvarar mellan 500 och 600 miljoner kronor.

  • Elväg vid Arlanda inom två år

    Arlanda Trafikverket meddelar att elvägsprojektet vid Stockholm Arlanda Airport kommer att delfinansieras. Pengarna ska användas till fortsatt teknikutveckling och för att anlägga en elväg för transporter mellan Arlanda flygplats och Rosersbergs logistikområde.

  • Swedavia och Alecta bildar nytt bolag

    Arlanda Swedavia och Alecta bildar ett gemensamt bolag, där de samlar 20 flygplatsfastigheter inom logistik, hangar och kontor vid de tre stora flygplatserna i Sverige. Majoriteten av fastigheterna ligger vid Arlanda.

  • Nytt hotell planeras vid Arlanda

    Arlanda Swedavia har inlett en upphandling för ett nytt hotell vid Arlanda flygplats. Hotellet planeras ha en yta på 20 000 kvadratmeter och 18 våningar.

  • Kristina Alvendal slutar på Airport City Stockholm

    Arlanda Med anledning av att utvecklingen nu går in i en ny fas, där de tre samarbetsparterna i större utsträckning engageras operativt, avrundar vd Kristina Alvendal sitt uppdrag inom Airport City Stockholm.

  • SPP köper hotell vid Arlanda

    Arlanda Swedavia och SPP Fastigheter har nått en överenskommelse avseende samtliga aktier i bolaget som äger hotellfastigheten i anslutning till Stockholm Arlanda Airport. Transaktionen genomförs till ett underliggande fastighetsvärde om 1 100 miljoner kronor.

  • Elväg får pengar av Trafikverket

    Arlanda Trafikverket har beviljat en miljon kronor till detaljprojektering för att bygga en elväg för lastbilstransporter mellan Arlanda flygplats och Rosersbergs logistikområde i flygplatsstaden Airport City Stockholm.

  • Kontorssatsning i Airport City Stockholm

    Arlanda SkyCity Office One blir den första byggnaden i ett kontorskvarter. Swedavia äger lokalerna, som kommer att utvecklas och hyras ut av Jones Lang LaSalle.

  • Ny satsning på Arlanda

    Arlanda Swedavia har fastställt inriktningen för Stockholm Arlanda Airports fortsatta utveckling för de kommande 30 åren. Den nya utvecklingsplanen innefattar investeringar på 13 miljarder kronor.

  • Arlanda ur ett regionalt perspektiv

    Arlanda Arlandas utveckling är viktig för hela Stockholmsregionen. Av den anledningen var det angeläget att miljödomstolen i november fastslog att något tak för utsläpp av koldioxid och kväveoxider inte längre finns. Men att ta bort utsläppstaket helt riskerar även att fortsatta miljöåtgärder avstannar. Vi måste se på utsläppen av koldioxid med ett mer regionalt perspektiv.

Bläddra bland tidigare utgavor i arkived