Fastighetsnytt IRFinansiell information

För dig som följer börsföretagen och övriga kommersiella aktörer extra noga har vi tagit fram en ny service som ger dig tillgång till ett utökat utbud av den information som företagen offentliggör.

Observera att informationen inte är redigerad av Fastighetsnytt. Vi hoppas att den kompletterar vårt ordinarie redaktionella nyhetsflöde på ett sätt som du har nytta av.

• 3/5: Stabil inledning på 2018 – PEs VD berättar

Projektengagemang levererar ett stabilt första kvartal sett till omsättning och resultat trots omställningsarbete i två av fyra divisioner. Omsättningen ökade och justerat rörelseresultat var oförändrat under kvartalet jämfört med föregående år. Glädjande är att de underliggande tillväxtfaktorerna fortsätter att vara starka. Se filmen där VD och Koncernchef Per Hedebäck och Finansdirektör Peter Sandberg berättar om

19/3: Stark avslutning på 2017 – PEs VD berättar

Projektengagemang fortsätter sin tillväxtresa och avslutar 2017 med ökande omsättning och resultat. Jämfört med nettoomsättningen proforma för 2016 uppvisar koncernen en tillväxt, både i fjärde kvartalet såväl som på helåret. Det justerade rörelseresultatet ökar också jämfört med proformasiffrorna för 2016, både i det avslutande kvartalet och på helåret. Projektengagemang når det finansiella mål om en