• 5/1: Diös offentliggör prospekt

PUBLICERAD 2017-01-05 AV Mattias Fröjd
    UPPDATERAD: 2017-01-05 11:08

Diös Fastigheter AB (publ) offentliggjorde den 21 december 2016 att aktieägarna vid extra bolagsstämma samma dag beslutat att genomföra en fullt garanterad nyemission av aktier med företrädesrätt för Diös aktieägare i syfte att delfinansiera förvärvet av ett fastighetsbestånd från Castellum. Den 28 december 2016 offentliggjorde Diös slutliga villkor för företrädesemissionen. Prospektet avseende företrädesemissionen har i dag godkänts och registrerats av Finansinspektionen och finns tillgängligt på Diös hemsida, www.dios.se/Finansiellt/foretradesemission/ och på Swedbanks hemsida, www.swedbank.se/prospekt.

Anmälningssedel kan erhållas från Diös och kommer även finnas tillgänglig på Diös hemsida, www.dios.se/Finansiellt/foretradesemission/ och på Swedbanks hemsida, www.swedbank.se/prospekt från och med teckningsperiodens inledande den 9 januari 2017.

Finansiella och legala rådgivare

Nordea och Swedbank är joint global coordinators i samband med företrädesemissionen. Savills har utfört fastighetsvärderingarna. Advokatfirman Glimstedt är legal rådgivare till Diös och Linklaters är legal rådgivare till joint global coordinators i samband med företrädesemissionen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Knut Rost, VD/CEO
    E-post: knut.rost@dios.se