• 3/5: Stabil inledning på 2018 – PEs VD berättar

PUBLICERAD 2018-05-03 AV Mattias Fröjd
    UPPDATERAD: 2018-05-03 15:27

Projektengagemang levererar ett stabilt första kvartal sett till omsättning och resultat trots omställningsarbete i två av fyra divisioner. Omsättningen ökade och justerat rörelseresultat var oförändrat under kvartalet jämfört med föregående år. Glädjande är att de underliggande tillväxtfaktorerna fortsätter att vara starka.

Se filmen där VD och Koncernchef Per Hedebäck och Finansdirektör Peter Sandberg berättar om kvartalet här.

Här läser du rapporten i sin helhet.

• Oscar Properties obligationsinnehavare lever farligt

Börs Det finns många frågetecken kring Oscar Properties finansiella situation och obligationsinnehavarna måste därför därför kalkylera med möjligheten att bolaget inte klarar av att betala tillbaka hela lånebeloppet. Den bedömningen gör en kreditanalytiker på Swedbank.

• Byggandet minskade med 16 procent 2018

Bostäder Under 2018 påbörjades nybyggnation av 53 000 lägenheter – en minskning med 16 procent jämfört med föregående år. Det visar preliminära siffror från SCB.

• Nästa steg för Humlegården i Solna

Kontor Humlegården har tecknat en principöverenskommelse med Solna stad om den första etappen i utvecklingen av Hagalunds arbetsplatsområde. Humlegården äger alla fastigheter i den första etappen, som avser nyskapande av cirka 48 000 kvadratmeter ytor.

• ANNONS
  • Oscars aktie faller brant

Börs Oscar Properties aktie föll brant på Stockholmsbörsen när handeln inleddes på måndagsmorgonen i kölvattnet av bolagets undermåliga rapport som släpptes på fredagskvällen. Inledningsvis föll aktien med hela 25 procent.

• ANNONS
  • JLL: Fortsatt stark Stockholmsmarknad

Fastighetsmarknad Det senaste året har hyrorna på Stockholms kontorsmarknad ökat med sju procent, enligt en ny rapport från JLL. I de centrala delarna beräknas hyran ha nått 7 500 kronor per kvadratmeter och år.

• “Cykelbanor hjälper inte om ingen cyklar på dem”

Business Arena Umeå, Webb-TV “En vänlig knuff i rätt riktning”. Så beskriver Katharina Paoli, medgrundare och vd av A Win Win World modefenomenet nudging. Fastighetsnytt träffade henne under Business Arena Umeå.