+
Foto: Diös
  • Diös gör pop up-satsning i Luleå

    PUBLICERAD 2019-09-06 AV Andreas Jennische
    UPPDATERAD: 2019-09-06 16:08

    Fastighetsägaren Diös satsar på pop up-lokal i Shopping galleria i Luleå. En första hyresgäst har skrivit kontrakt.

    Textstorlek

    Dela med andra

    Diös har lanserat pop up-konceptet, korta kontrakt, i flera andra städer och nu välkomnas den första hyresgästen till Shopping galleria i centrala Luleå.

    Är det en tillfällig lösning i väntan på en permanent hyresgäst eller är det här något ni ska fortsätta med?

    – Vår strategi är stadsutveckling och det handlar om att skapa attraktiva platser där människor vill vara. Det betyder att skapa ett innehåll och utbud som vi alla vill ha. Pop-up är ett bra exempel på att lyfta in varumärken som inte finns etablerade idag och som vill ha en fysisk plats tillfälligt. Det gör att entreprenörer och varumärken kan möta sin målgrupp både online och fysiskt. Det skapar också en nyfikenhet och gör så att fler människor vill röra sig i stan, säger Åsa Johansson, förvaltare på Diös.

    Kommer ni att använda samma upplägg för andra köpcentrum i ert bestånd?

    – Ja och det gör vi redan i vissa av våra städer. Det finns en efterfrågan på att synas på attraktiva platser i centrum i våra städer. Gallerior är ett utmärkt exempel på en attraktiv plats. Med nya influenser skapar vi också en nyfikenhet och oväntade upplevelser.

     

    Andreas Jennische

    Kommentera artikeln

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta

    Vänligen håll en god ton när du kommenterar. Personangrepp, rasistiska uttalanden och dylikt är inte tillåtet. Kommentarer som går över gränsen kommer att raderas.

Nyheter ortsvis

Bläddra bland tidigare utgavor i arkived