+
Chefredaktör Anders Carlén om nya utseendet på Fastighetsnytt.
  • Därför gör vi om utseendet på Fastighetsnytt

    PUBLICERAD 2019-09-13 AV Andreas Jennische
    UPPDATERAD: 2019-09-13 14:06

    Logotypen på sajten och magasinets design kommer från och med nu att se lite annorlunda ut jämfört med vad du är van vid. Varför en ny logotyp chefredaktör Anders Carlén?

    Textstorlek

    Dela med andra

    – I samband med att vi gjorde ett större förändringsarbete av magasinet och sajten så föll det sig naturligt att göra en översyn av våra grafiska element där logotypen är den mest utmärkande. Arbetet har gjorts internt och vi är väldigt nöjda.

    Magasinets design har gjorts om helt och hållet. Varför?

    – Vi lever i en föränderlig tid och det innefattar inte bara innehåll utan även formspråk. Det var dags, helt enkelt.

    Är innehållet på sajten och magasinet detsamma som förut?

    – Ja och nej. På sajten hittar du framför allt de snabba och korta nyheterna, medan fördjupningen och personporträtten återfinns i magasinet. Om möjligt är vi än mer personfokuserade, men fortfarande med fullt fokus på det som vi tycker är viktigaste (nåja) i hela världen: fastigheter.

    Något annat läsarna ska hålla utkik efter framöver?

    – Massor! I vår kommer en rad nyheter på sajten och redan nu kan du som läsare ladda ner vår nysatsning Aware, en app som samlar alla viktiga fastighetsnyheter på ett ställe. Du hittar Aware i Appstore och Google Play!

    Andreas Jennische

    Kommentera artikeln

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta

    Vänligen håll en god ton när du kommenterar. Personangrepp, rasistiska uttalanden och dylikt är inte tillåtet. Kommentarer som går över gränsen kommer att raderas.

Bläddra bland tidigare utgavor i arkived