+
Medarbetare på Navet Analytics.
  • Navet startar affärsområde inom AI

    PUBLICERAD 2019-06-05 AV Maria Nordlander
    UPPDATERAD: 2019-06-04 16:05

    Textstorlek

    Dela med andra

    TAGGAR

    Industrifakta, dotterbolag till rådgivningsbolaget Navet, byter namn till Navet Analytics och lanserar en analysplattform med AI och Digital Etnografi. Området blir bolagets fjärde affärsområde.

    Syftet med satsningen är att ta fram konjunkturrapporter och omvärldsanalyser genom AI, Big Data och digital etnografi – en metod som studerar sociala och kulturella sammanhang i digitaliserade medier. Bolaget kommer bland annat att samarbeta med AI-bolaget Quilt.ai.

    – Vi får unik data och insikt om samhällstrender, konsumentbeteenden och värderingar på basis av all digital kommunikation som sker i form av text, bild och film, säger Alexander Alvén, Partner och vd för det nya affärsområdet.

    Redaktionen

    Kommentera artikeln

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta

    Vänligen håll en god ton när du kommenterar. Personangrepp, rasistiska uttalanden och dylikt är inte tillåtet. Kommentarer som går över gränsen kommer att raderas.

Bläddra bland tidigare utgavor i arkived