• Väla Centrum och Hufvudstaden i topp

    PUBLICERAD 2015-10-21 AV Mattias Fröjd
    UPPDATERAD: 2015-10-21 17:28

    Textstorlek

    Dela med andra

    Hufvudstaden har Sveriges nöjdaste kontorshyresgäster och Väla Centrum har årets nöjdaste hyresgäster för köpcentrum, enligt den årliga NKI-undersökningen som genomförs av CFI Group och Fastighetsägarna Sverige.

    Hufvudstaden toppar Fastighetsbarometern Kontor 2015 med ett Nöjd-Kund-Index (NKI) på 83. På delad andraplats finner vi Norrporten och Humlegården, båda med ett NKI på 82. Årets bästa NKI-förbättring vanns av Newsec och deras förvaltning för Niams fastighetsfonder, som ökade NKI med 11 enheter.

    – Topplaceringen är särskilt glädjande då vi i år fyller 100 år och har i stort sett samma affärsidé nu som 1915, och den grundar sig på att sätta våra hyresgäster i centrum. Kvalitet och långsiktiga kundrelationer är några av våra viktigaste grundstenar, säger Ivo Stopner, vd Hufvudstaden.

    De områden som starkast driver kundnöjdheten är hur fastighetsägaren lever upp till den image bolaget har, den service som ges till hyresgästerna, hur felanmälningar behandlas samt uppfattningen om den lokal och fastighet man sitter i som hyresgäst.

    För åttonde året i rad är Väla Centrum i Helsingborg det köpcentrum som har nöjdast hyresgäster i Fastighetsbarometern Butik. Väla Centrum har ett Nöjd-Kund-Index (NKI) på 87, vilket är en ökning med en enhet sedan förra året.

    – De områden som har störst påverkan på butikshyresgästernas nöjdhet är köpcentrumets image, marknadsföring och butiksutbud samt centrumledningens affärsmässighet, tillgänglighet och information, säger Viktor Carlsten, projektansvarig för Fastighetsbarometern på CFI Group.

    Totalt deltar 14 bolag i Fastighetsbarometern Kontor som genomförs årligen sedan 1997. I årets undersökning har 2 500 hyresgäster intervjuats under augusti och september 2015.

    Fastighetsbarometern Butik (tidigare Centrumbarometern) mäter hur butikshyresgästerna upplever sitt köpcentrum och servicen från centrumledning och ägare, hur nöjda hyresgästerna är totalt sett samt hur lojala hyresgästerna är. I årets undersökning deltar 17 köpcentrum i olika storleksklass, utspridda över Sverige.

    Redaktionen

    Källa: Pressmeddelande CFI Group

    Kommentera artikeln

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta

    Vänligen håll en god ton när du kommenterar. Personangrepp, rasistiska uttalanden och dylikt är inte tillåtet. Kommentarer som går över gränsen kommer att raderas.

Bläddra bland tidigare utgavor i arkived